Monday, April 6, 2009

SUSU IBU

Ni nk story pasal susu yg paling mahal iaitu Susu Ibu. Memang mahal kan susu ibu ni. Sapa2 yg dh terjun ke bidang ni yg faham sentimental value dia.

Kt ofis aku mmg xde org yg fully breastfeed. BF mmg ade tp kebanyakkan nyer bila dh masuk kerja top up with FM. Kire kt dept. aku ni aku le pelopor nyer. So sekarang aku berbangga hasil usaha aku pump utk buat stok buat anaknda ku telah menarik minat ibu2 muda yg lain. So aku le tempat rujukan diaorg. Waalaa....so aku pun suka le nk sharing knowledge dengan diaorg. Ilmu aku pun x le sedalam mana. Cetek lg. Sebab ilmu susu ibu ni maha luas nyer. Tp insyaallah aku boleh le bg info jika ade kemusykilan. Ini pun dari pengalaman dan pembacaan aku. Nasib le kt ofis ni provide internet. Ini le library aku yg penting. Segala macam info aku dpt. Web yg utama tentulah susuibu.com. Dah juga blog2 ibu2 sekelian.. Tak lupa gajet kesayangan ku AVENT ISIS In Out yg banyak jasa (manual pump jer..) dan cooler bag peneman setia ku.

Aku berbangga gak dengan usaha aku nk bagi yang terbaik utk Wildan berjaya smpai umur dia 11 bln tanpa perlu top up FM. Skrg ni aku dh terpaksa le campur dgn FM sbb ble siang hari aku pump dapat hasil nyer skit je. Night feeding tentu lah susu aku cuma di siang hari je Wildan minum ISOMIL. Ini je susu yg blh masuk tekak wildan. Susu lembu Wildan akan muntah smpai keluar segala isi perut dia. Tp di awal2 kelahiran dia di dunia ni, blh je dia minum susu lembu cuma setelah susu aku dh ok supply nyer so no susu lembu for him. Jealous jugak dengan ibu2 yg still blh pump. Tetap bersyukur dengan rezeki Tuhan..

So jika diberi rezeki anak lagi aku dh bersedia utk exclusive susu ibu....Dan aku juga akan upgrade gadjet baru kot kan....

No comments: