Thursday, August 20, 2009

Fetuccini Creamy Carbonarra yg menyakitkan hati...

Alkisah tajuk di atas mcm ni, semlm dh ptg Encik Tauke call aku ckp rs nk mkn Fetuccini Carbonarra tapi mls nak keluar mlm ni dia cakap. So dia mintak aku try msk. Mmg dh lama dia suruh aku try tp aku takut x menjadi. Takat bolognese tu mmg aku rs dh pass sgt utk tekak aku and dia. Carbonarra ni mmg kesukaan dia, setelah diperkenalkan oleh aku. Aku mmg suka dr dulu lagi bile pegi Pizza Hut sure aku order punya so dia pun sama skrg nih. Even pegi mana2 western restaurant sure carbonarra ni turut menjadi menu utama.

So smlm aku pun belek le resipi dlm simpanan aku. Resipi dan cara msk mmg mudah. Tp takut x kena cara sure rasa pelik je carbonarra aku tuh. Disebabkan anak teruna aku pun suka aku pun berkobar2 nak mencuba. Aku cuba google tengok resipi nyer semua lebih kurang sama dgn resipi yg aku ade. Tepat 5.30 aku terus balik sbb nk pegi mencari bahan kt mini market sblh office ni. Nak cari 'whipped cream' dgn parmesan cheese. Tp aku tk beli pun parmesan cheese tu sbb baru nk mencuba aku just beli cheedar cheese.

Yang aku pelik resipi tu semua taruk telur nak compare dgn yg pernah aku try makan xde rs telur pun. Tp xpe follow je resipi tuh. Smpai rumah amik Wildan terus mulakan operasi aku. Dh le nak masak satu hal si Wildan kaco jer..So ble kuah dh siap aku tengok pun mcm pelik. Rasa pun x sama dgn yg aku pernah mkn. Aku pun serve le utk 2 org lelaki tuh. Sekali ble Encik Tauke mencuba terus di komen nyer x mcm kt kedai pun. Dia ckp kenapa kuah ni berketul2. Apesal taruk telur. Aku rs panas je smpai ke kepala. Bengang giler. Tau le x jadi tp at least ckp le yg ok skit. Susah pyh aku msk ni. Sedih pun ade.. Wildan tau pe, mkn je x berenti mulut ckp nak..nak..

Rasa berasap je dada aku nih. Tmbh tengok dia mkn skit je. Lagi geram sbb penat aku msk x berbaloi sungguh. Aku ckp lps ni aku tak nak dgr dah perkataan creamy carbonarra tuh. Mulai dr mlm saye tutup dapur nih smpai puasa. Mogok masak..Nka buka puasa pun beli jer makanan dkt luar. Sbb dekat luar lg sedap..Encik Tauke tu diam je, dia ckp pe boleh try lg msk tapi tak payah taruk telur. Baru le rs lemak2 masin. Aku jwb tk de dah saye nak msk. Order je kt Pizza Hut tuh. aku makan jugak le skit even mmg rs dia lari dek telur tuh. tp rumah aku bukan ade org lain sapa lagi nk mkn. Membazir je. Dah le kos nk msk tu sama je dgn mkn yg dh siap..

Ini le alkisah Fetuccini Creamy Carbonarra....Sampai ke pagi ni teringat2 lg. Sebab so far tangan aku nih ok je mencuba resipi2 baru. Entah kenapa yg ni x menjadi....


Ini le rupe Fetuccini Carbonara tuh..Gambar ihsan Cik Google


6 comments:

kak lieza said...

Tak per wan jgn putus asa...yer...biasa ler tu wan jgn kecik ati dgn tauke tu yer...yg penting wan dah cuba...nanti akak bagi resepi ni...ada juga akak tgk tp takder letak telur...

mummywildan said...

xpe k.liza..dh ok tp maybe lama skit baru try..yg hangat hati mmbazir cik tong sampah yg mkn...

izza said...

tkpe wan z.. usaha tangga kejayaan.. aku salu buat guna mushroom soup campbell jerk campo minced chicekn ramly n campo sket button mushroom or straw mushroom.... kekekekeke... 2S aku suker jerk.. try la..

Luna said...

aku jenis2 spageti,makaroni dan sewaktu dgn nya tak kene le dgn tekak aku wan..setakat pizza,mcD,chicken chop,sizzling tu ok.

aritu aku try gak mkn carbonara kat pizza hut....still x leh accept gak

Tukang cerita said...

jgn majuk daaaa....
cuba lagi nanti....
biasalah kan mulut somi... kekadang takde insurans...
:)

mummywildan said...

izza : aku ok jer ari tu je yg tensen skit..

Luna : aku suka benda2 yg ade cheese ni...lemak2 masin kan. emm sedap..

tukang cerita : mmg mulut org lelaki ni. aku xle merajuk cuma tensen memikirkan membazir brg.