Tuesday, September 8, 2009

Puasa........Raya..(update photo)

First of all Salam Ramadhan untuk semua walau dh masuk separuh Ramadhan. Sunyi dh blog ni since Ramadhan. Tak de ape nak cerita. Rata2 blog org cerita pasal menu Iftar. Aku ni jarang2 msk. Kadang beli je. Tapi bile beli mulut aku pun bising itu x kena ini x kena. Ade amik gmbr menu aku tp mls je nak transfer gambar2 tu skrg gmbr tu pun dh basi.

Weekend lps, hari Sabtu aku berbuka di rumah adik aku di Pandan Indah. Byk jugak le SIL aku tuh msk. Then hari Ahad tu giliran rumah aku di serbu. Naik sakit kaki aku msk..Mcm2 menu yg di mintak adik2 aku tuh. Yg dtg abg aku n family dan adik2 aku yg bujang. Yg adik aku kt Pndan Indah tu kerja so x dpt le melantak..

Aku msk mee goreng, siakap sweet sour, sotong msk lemak cili api dan paprik udang + sayur2. Desert lak aku buat puding karamel. Ni le gambar2 yg baru dpt upload.

Korang semua dh shopping ke utk this coming raya? Aku untuk Wildan kira dh 75%, yg tinggal baju melayu and songkok le. The rest kire almost complete. Aku pergi serbu SOGO Member Day hari jumaat lepas. Aku amik cuti hari tu tp...org ramai2 sgt2. Lebih ramai dari last year. Sampai dh tension duduk kt dlm tuh...Dapat le untuk Wildan. Tapi mana tau tibe2 aku pegi jalan2 lagi then nafsu nak membeli ade lagi ade lagi habuan Wildan. Untuk ayah dia belum lagi. Aku punyer lak baju sepasang dah siap then dh ambik pun. Lagi 3 psg kt tailor lagi. Kena amik cepat sbb nak cari tudung lagi kan...

Nanti kita story lagi bab2 raya ni kan...

2 comments:

izza-ibu syahmi syaqira said...

wah! aku igt aku je nk gi sogo sale tu.. tp mmg tk jd pon.. tk lrt plak rasanye ritu.. last2 aku el.. jenjalan dgn hubby kat mid valley jerk.. soping sket2 .. tambah ape yg patut... raya nnt jemputle ke lenggong wan z.. aku tingin nk jumpe ella..

mummywildan said...

izza : insyaallah..aku start pregnant le terjebak ke sogo sale ni. last year aku rs ok sikit compare this yr.org pun x ramai sgt..kalau ko pegi mau pengsan sbb nk bwk perut lg..ramai betul umat manusia kt dlm tu..aku raya kt kg mentua dulu. raya ke3 br balik gerik.