Friday, May 22, 2009

Cinta Wildan pada ISOMIL makin mendalam...

Dulu kan aku pernah story psl Wildan minum susu ISOMIL day time. Tp skrg tidak lagi...Dh 2 minggu ni Wildan memaksa Ibu bangun malam2 untuk menyediakan susu untuk dia. Mule2 dulu terkebil2 mata ku ini nk bangun..Dulu masa breastfeed, bila dia bangun mlm nak susu aku susukan dia sambil baring so aku blh sambung tidur..Tapi sekarang bile dia bangun untuk minum susu aku offer susu ku ini dia minum tp setengah jam lps tu nangis..Nampak sgt dia tak kenyang. Nak tak nak terpaksa le Ibu gagahkan diri ikut kehendak dia. Dari dia tidur x lena asyik nangis je, Ibu dan Ayah juga terganggu dek tangisan Wildan tu.. Baik ikut kan je ketagihan dia tu. Lps dapat 7 auns susu dia akan campak botol amik bantal peluk dia sambung tidur. oooo Anak Ibu. Dah berakhir ke musim 'mengemping' ku ini.

Susu aku still ada tp maybe dia lagi puas hisap botol sbb laju je masuk perut dia. Ditambah juga susu Ibu pun dah kurang..So skrg kena buat duty le dgn Ayah dia...

Part yang paling malas bab susu formula ni, bila nk outing kena prepare air panas, air masak, susu, botol semua le..Leceh kan. Kalau breastfeed senang kan. Susu siap sedia untuk di minum. Tinggal nak bagi je lagi. Just prepare baju, drypers dan favourite toy dia.

No comments: