Tuesday, August 10, 2010

Selamat Berpuasa...Ramadhan 1431 H


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Ihya Ramadhan al-Mubarak. Syaaban telah/hampir melabuhkan tirainya, Ramadhan kini menjelang tiba. Syukur Alhamdulillah, segala puji-pujian bagi Allah SWT yang telah melimpahkan rahmatNya kepada kita semua untuk bertemu sekali lagi dengan bulan yang penuh keberkatan ini. Inilah bulan yang sungguh istimewa dan amat dinanti-nantikan oleh seluruh umat Islam.


Keistimewaan bulan Ramadhan ini, jelas disabdakan oleh Rasulullah SAW dalam hadis Baginda yang bermaksud: “apabila tiba bulan Ramadhan maka terbuka pintu-pintu syurga dan tertutup pintu-pintu neraka dan syaitan-syaitan dibelenggu”- riwayat Imam Muslim

Moga kita semua mendapat keberkatan di bulan yang mulia ini. Puasa menahan diri dari lapar dan dahaga. Dan juga bermacam2 nafsu lagi. Tau le perempuan, puasa belum baju raya dah di cari. hehehe..

Insyaallah malam ni jika esok puasa kita berterawih. Tahun 2010 ini kami berpuasa di Seri Peristana. Dulu rumah aku dekat je dengan office. Balik 4.30pm tak payah fikir jalan sesak ke ape. Memang masak le jugak 1 atau 2 jenis lauk. Cukup le untuk berbuka dan bersahur. Tahun ni takut aku memikirkan. Dengan jalan sesaknya, lepas tu nak bersaing ke bazar Ramadhan lagi. emm...saing dengan Wildan lagi. Moga2 sempat le aku berbuka di rumah.

Moga segala2 nya dipermudahkan. Wildan behave yer Ibu&Ayah puasa. Malam tadi cakap kt Wildan, esok semua umat Islam dikendaki berpuasa. Puasa rukun Islam yang ke-2. Nanti bila Wildan dah besar kena puasa ye. Dia tanya, ape Ibu? Aku cakap tak boleh makan, minum, marah Ibu, ngamuk kt Ibu dan macam2 lagi. Dia tanya lak, I-milk Ibu. hahaha faham lak dia siap tanya susu dia lak. I-milk pun tak boleh. lps tu terus nak marah kt Ibu ni. kelakar pun ade.

So kepada semua Selamat Berpuasa dan Bersahur...


Note : sahur nak masak ape ye? Sambal ayam ok kot kan....

1 comment:

Unknown said...

selamat berpuasa to you too. :)